fredag 3 april 2015

När motivationen tryter

De senaste dagarna har det varit extremt svårt att stänga av väckarklockan och masa mig iväg till träningen, har haft det kämpigt med motivationen. Vi är i en uppstartsperiod av träningen så det är långa, sega pass just nu och det är så fruktansvärt tråkigt. Dessutom är vår sprintcoach iväg och letar simmare till nästa år så vi har haft distans- och medeldistanstränarna hela veckan. Inget ont om tränarna, de är världens bästa människor, men jag gillar inte att simma så långa sträckor och så mycket ben och så mycket medley, det passar mig inte och det är inte vad jag är van vid. Så jag har stängt av hjärnan och nästan bara flutit (säger man så?) med strömmen. Idag kändes det extra tufft och jag var på gränsen att ge upp totalt, men halvvägs in i en 3500 m lång medleyserie så sa coach Manny åt mig att komma upp ur poolen och så sa han de ljuvliga orden "du behöver inte simma så här mycket, hoppa i den lilla poolen och så simmar du den här sprintserien istället" och så fick jag göra det jag tycker mest om och det som är roligast. Tror det lönar sig att ha tydligt kroppsspråk ibland! :)

Nu har jag förresten bara 4 prov och 4 inlämningsuppgifter kvar av min collegekarriär! Galet skönt! Tiden bara rinner iväg och det känns så bra. Har börjat smida planer för min sommar nu och igår bokade jag en tågbiljett ned till Lund i mitten av maj för då ska jag hälsa på Marie, Matilda och Erika! Så kul! Det är nog bra att jag planerar mycket roliga saker direkt när jag kommer hem, för trots att jag tycker det är dags att åka hem nu, så känner jag ändå att det kommer bli tufft att lämna det här stället. Jag och min rumskompis har ett litet ledset "moment" varje dag då vi tänker på att det snart är över.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar