lördag 18 april 2015

Nu händer det grejer!

Sist jag skrev så var det dagen innan mitt första lopp! Jag sprang alltså 10 km och det gick så himla bra! Hade som enda mål att komma under 1 timme, men hade någon slags dröm om att någon gång komma under 50 minuter. Kan säga att loppet var sjukt jobbigt, det gick bra fram till 7 km, men sen var jag rätt död (min träning inför detta var ju att springa 4,5 km två gånger i veckan så jag förväntade mig att inte riktigt orka), jag hade hängt på Katie som tränat som en tok inför detta. Men trots detta så kom jag faktiskt under 50 minuter, 49.52 och jag är så stolt alltså! Kom tvåa i min åldersklass (efter Katie), 10a av alla tjejer (240 st) och 55a av alla (460 st). Som sagt superkul och jag kommer nog springa mer, dock inte mycket längre än 10km.

Igår sålde jag min bil! Sjukt skönt att bli av med den, kan säga att det varit sjukt svårt att sälja den och jag har varit väldigt orolig över det. Nu åker jag snålskjuts med min rumskompis och cyklat på gamla Sasha som faktiskt klarat sig genom hela college.

Mitt rum är totalt kaos just nu, väskor och prylar precis överallt och jag liksom går och väntar på att packa ned allt. Pluggar och packar om vartannat, men jag kan säga att jag har mer motivation till att packa än att plugga just nu, har liksom hatten i garderoben och redan kommit in på skolan till i höst så det är SEGT att öppna skolböckerna nu. Men bara 3 prov kvar så jag ska kämpa på!

Här är lite blandade kort från senaste veckan...


Har fixat min hatt så den är svensk och fin! :) 


Jag och Martin från Movement och jag och Katie från när vi sprang 



Hej då bilen Dogge! 


Lite av laget från BBQ häromdagen


Fick en klocka i present!


Seniors och tränare på BBQ


Jag, Coach Lara och Iwona


Jag och min rumskompis Sahra när vi var på Owlspys, alltså FAUs lilla idrottsgala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar